بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۴۵۲

نظرسنجی های دست ساز در آمریکا! 

بایدن با اختلاف 8 درصد در میشیگان و حتی با اختلاف 9 درصد در آریزونا از ترامپ پیش بود. در اینجا مشخص نیست که کدام یک از موسسات نظرسنجی در خصوص انتخابات دروغ گفته اند، اما مسلم است که یکی در این میان حقیقت را نمی گوید!
طی روزهای اخیر، فعالیت موسسات نظرسنجی در ایالات متحده به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در این میان، دانشگاهها، موسسات نظرسنجی جدید التاسیس و حتی موسسات معتبر، به صورت خاص بر روی ایالات خاکستری و سرنوشت ساز متمرکز شده اند. رای الکترال ایالاتی مانند آریزونا، فلوریدا، اوهایو، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اهمیت زیادی در مشخص شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 خواهند داشت. با این حال، در نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا، شاهد تناقضات زیادی هستیم! تناقضاتی که نشان می دهد برخی موسسات نظرسنجی، واقعیات موجود در یافته ها و تحقیقات خود را برای افکار عمومی بیان و تشریح نمی کنند! 
حتی این فرضیه قوی به ذهن متبادر می شود که تناقضات ایجاد شده در نظرسنجی ها، محصول حرکتی عامدانه به سود یا زیان کمپین انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است. در اینجا نمونه ای به این دو تناقض اشاره می کنیم. در  نظرسنجی سراسری گسترده ای که از سوی دانشگاه "مونموث" صورت گرفته ، نشان می دهد که جو بایدن از حمایت 50 درصد رای دهندگان آمریکایی برخوردار است. او 9 درصد از ترامپ ( که 41 درصد آرا را کسب کرده است) پیشی گرفته و به روند صعودی خود ادامه داده است. در نظرسنجی ماه گذشته دانشگاه "مونموث" ، بایدن تنها 4 درصد از ترامپ جلوتر بود. حتی در ماه مارس، این برتری حدود 3 درصد بود. مسئولین برگزاری نظرسنجی اخیرا صراحتا عنوان کرده اند که طرح اقامه دعوی و افشای ماجرای رسوایی جنسی بایدن، نه تنها تاثیری بر محبوبیت وی در نظرسنجی های سراسری و ایالتی ، بلکه موقعیت وی را در برابر رقیب جمهوریخواهش ترامپ تقویت کرده است. 
در مقابل، نظرسنجی " CNBC " نشان می دهد که ترامپ در شش ایالت میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی از بایدن با اختلاف 2 درصد پیش افتاده و برنده رقابت با نامزد دموکراتها خواهد بود. این نظرسنجی در حالی منتشر می شود تا سه روز قبل، بایدن با اختلاف 8 درصد در میشیگان و حتی با اختلاف 9 درصد در آریزونا از ترامپ پیش بود. در اینجا مشخص نیست که کدام یک از موسسات نظرسنجی در خصوص انتخابات دروغ گفته اند، اما مسلم است که یکی در این میان حقیقت را نمی گوید!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات